Thursday, March 29, 2012

# bulan 3 yg sgt malang

#akukenadenggilahhweyh

 Baru-baru ini saya mengalami demam yang teruk sehingga berterusan selama beberapa minggu. keadaan saya yang semakin teruk, berdasarkan kepada simpton-simpton yang saya alami seperti badan berasa sejuk, lenguh-lenguh badan dan sakit tulang, saya mengesyakinya dijangkiti kuman denggi.

begini ceritanya....
aku pi kerja spt biasa.... dah nk abes waktu keje (ari sbtu half day jelah) aku rasa badan seram2 sejuk, then boss aku yg baik haty suhh la aku g klinik swta dpn ofis aku tuhh. Mcm biasa lah dktor bg ubat demam & MC 1hari. terus ak balik uma, sampai umah aku terus mandi & selimutkan badan.
yg heranya.... bila berselimut  rasa panas... bila bukak selimut... sejuknyee kemain..
mlm tuhh kwn aku suhh tidow uma die. best jgk die lyn ak mcm raja. haha . tapi aku mn ada selera nk mkn. mlm tohh demam aku mkin terokk. dlm pkol2 kot ak stat xley tdow cz bdn mgigil. tgk mber aku sorang tohh syokk jew tdow. JELEZ LAHH!! Esokknye ayah kwn aku bwk g hospital kerajaan (HTAA)
adoiii kemain lama nunggu turn jumpa doktor..... 5jam kt hospital ciap tertidow lg pakcik uh(sory pakcik myusahkan jasa anda amat dikenang :) .
tup2 kena amik darah... argghhh takutt betulll sampai nak nages tp tak nagess lg yea....Dah la amek darah kena msukk air plakk. sabar jelah. jntung ak dah dupdapdupdap tak penah kot!
esok & hari seterusnya kena amik darah lagi. tp kt klinik kshatan kerajaan. 3hr brturut2 amik darah... xlaaa skit mana... tp tensyenn menahan ketakutan. doc ckp law ari ke4 darah aty still mcm tuhh die nk tahan aku. punye lah takut balik uma terus mnum air banyak2 hehee ... aku citer kt abg angkt aku terus die mai uma kwn aku nk bwk g hsptl suh dok rehat kt sane.... 1st time seumur hidup masuk spital...
kat hospital setiap pagi aku kena amek darah ... naik lebam lengan aku... dahlahh kena masuk air... panjang jarum cucuk tangan aku.... mang aku tak pndang la time die msukkan jarum toh.. penakut kan :))
sepanjang aku demam kwn aku tuhh la dok jage aku. thx yea kwn mlyn aku time demam.
 tuhh la naseb menimpa aku di bulan 3 ini......


sekian , wassalam .

No comments:

Post a Comment