Wednesday, January 26, 2011

ROKOK

Rokok adalah teman yang aku sayangi di kala aku diserang kebodohan mengenangkan 'DIER' yang degil! keras kepala! suka merajuk dan tak mahu melayan panggilan telefon untuk aku meminta maaf. Rokok adalah teman ketika aku buntu memikirkan masalah yang tak diundang melanda OTAK!. Ahh!! Aku buntu nak cari duit lebih tapi di saat aku buntu dan keserabutkan jiwa aku bakar sebatang rokok lagi. Bodoh ke aku?? Tidak arg!! Aku bukan buta huruf dan boleh membaca dengan jelas bahawa ‘rokok itu membahayakan kesihatan’ tertera pada kotak rokok dengan jelasnya. 

 

Tolong jangan pisahkan ‘teman baik‘ aku!! Rokok!! Rokok!! dan Rokok! Buatkan aku teringat satu pantun mengenai ROKOK yang popularnya seantero dunia.


I am PETER STUYVESANT

I have two friends, BENSON and HEDGES

I came from the city of MARLBORO,

In the SALEM high country

I always carry a MILD SEVEN

I rode on a WHITE HORSE

Going to KINGSWAY in KENT

It was LUCKY STRIKE I fell in love

With the daughter of MASTER DUKE

Her name was YSL

We got married by PERILLYS, the priest

We checked in at the house of DUNHILL

And booked into room number 555

I laid her on the bed made of GOLD LEAF

I played with her two MATTERHORNS

When I poked in my ROTHMANS KING SIZE

She cried in delight, “You are a ROUGH RIDER!!!”

You are riding like a mad CAMEL

When I asked her if she is satisfied

She answered “I want MORE!!!”

Then suddenly she turned around and asked me if I want to

enter her GUDANG GARAM.

She said… depan belakang

Barula puas....,

Hua..Hua..Hua…. Tengok,faymes kan ‘kekasih’ sy ni.. Bertambahhhhhhh syg la sy..
Bodoh kan post ni?? Memanglah, di kala kebodohan menyerang aku nyalakan sebatang rokok lagi.....

perghhhh...............



Monday, January 24, 2011

Happy 1st Anniversary, My Sweet Love!

Today is the one year anniversary .........

kalau aku diberi kesempatan, ingin sekali aku memberitahu kamu tentang isi hati ku.
kalau aku berkesempatan disisimu ingin sekali aku memeluk tubuhmu.
kalau aku diberi peluang sekali lagi dalam hidup mu, ingin aku meyambut ulang tahun kita sekarang seperti kita lakukan bersama sama dulu.
dan aku ingin kau tahu bhawa perasaan aku kepadamu tak pernah berubah.

ONE YEAR toGetHer <3

"When I first met you all those years ago,
I fell in love so fast, I knew right then,
You were the one and only one for me;
I'd never have to look for love again.
 
Each anniversary finds us happier;
You are my light, my moon, my star, my sun.
You show me what real love is all about,
You fill my life with pleasure, joy and fun.
 
As time goes by, our love grows stronger still.
You're the most amazing 'gurl' I ever knew.
I prize our anniversaries because
Each year I fall in love again with you."
 





NOTE : Happy Anniversary my Sweet Love!
For you, I thank the Lord above
You’ve given me hope, inspiration and truth
Because of you I feel never-ending youth
When heavy storms have come our way
Your love has always made me stay
Each morning I wake and see your face
I know in you, I’ve found my place
Our bond is extraordinary, beautiful, and real
It’s remarkable how wonderful you make me feel
We belong together, you and I
That, the world cannot deny
Never in my life will I find another 'GF'
Who could ever fulfill me the way you can
The life we’ve shared this past year
Has proved forever it shall persevere
I will love you forever in every way.

i love dat gurl!damn munch!!




Tuesday, January 18, 2011

broke.....

 atomjacked inventory cache  Tahniah, Anda Putus Cinta!  atomjacked inventory cache

 atomjacked inventory cache “Kalaulah aku tahu nak jadi macam ni, awal-awal lagi aku  aku xpilih die couple aku dulu”,... atomjacked inventory cache

 

Biasalah penangan putus cinta mesti kita akan menyesali tindakan memilihya dari insan-insan lain. Ingatkan si dialah “Mrs Right” yang kita idam-idamkan, tapi RUPA-RUPANYA hanya salah seorang dari loser yang tercicir kat dunia ini. 

Tuhan temukan kita dengan insan yang salah supaya kita akan lebih berhati-hati bila bertemu dengan insan yang betul. Apabila kita berhati-hati, kita akan lebih mendahulukan kepentingan dan keinginan diri, lebih menyayangi diri sendiri, dan dengan ini kita nampak lebih berharga di mata teman yang baru.  Asam di darat, ikan di laut, dalam periuk bertemu jua! Kita tidak tahu siapa jodoh kita, tetapi kalau ditakdirkan dia milik kita, akhirnya akan bertaut dengan izin Nya. Berusahalah menambah teman yang sejati tidak kira berlainan pangkat, budaya, jarak, usia dan sebagainya tanpa meletakkan sempadan dalam persahabatan. Keikhlasan tidak cukup untuk diukur pada pandangan pertama because looks could be deceptive. Akhirnya, pilihlah pasangan yang serasi dengan diri kita, kerana dengan keserasian itulah datangnya perhubungan yang berkekalan..

 HEHEHE <3 atomjacked inventory cache

http://fusionanomaly.net/smile.jpg   atomjacked inventory cache

 


kebuhsanan

Bosan tahap gabang der!!!!!!!!!
otax jemm pk bende lah ak nk bwt pasneh...
disebabkan ketandusan pikiran ak belek lah
beberapa story y ada kt tenet neh.....

so ak nk post senaskah  karangan yg ak dpt dr blog seseorg
n beberape pic dr gooogleeeee
baca lh
hasil yg ak dpt dr tenet y canggih

sangat2 terok aku neh.......<3

# part 1 -  pengkid

JOM KITA DENGAR LUAHAN HATI PENGKID


Pertama sekali, saya ingin menyuarakan ketidakpuasan hati saya terhadap akhbar-akhbar yang selalu menyiarkan isu pengkid. Sudah tidak ada masalah lainkah untuk dijadikan isu semasa? Saya juga pengkid, jadi saya ingin menyuarakan komen mengenai isu pengkid ini untuk tatapan semua pembaca. Pengkid wujud kerana sikap lelaki juga. Ada di antara pengkid dulunya wanita normal  tetapi mereka mengubah cara hidup untuk menjadiseperti lelaki selepas dikecewakan berkali-kali daripada segi zahir dan batin oleh lelaki. Mereka menghambakan diri kepada lelaki tetapi akhirnya diludah oleh lelaki. Memang tak semua begitu tetapi kebanyakan dan saya percaya melebihi 60 peratus begitu.

Jika seseorang ingin berubah,ia perlu datang dari hatimereka sendiri.Tidak guna mereka dipaksa. Jika seorang pengkid dipaksa berubah menjadi wanita normal dan dipaksa berkahwin tidakkah anda semua terfikir ia bakal menyiksa si lelaki yang menjadi suami mereka?Bukankahrumah tangga mereka juga akan binasa?Bolehkah ini dikatakan menyelamatkan institusikeluarga? Saya ada seorang rakan pengkid yang ingin berubah dan berkahwin tapi akhirnya rumah tangga mereka musnah kerana hati dan nalurinya bukan untuk lelaki.Bukan kahitu menambah dosa kepada dirinya kerana derhaka terhadap suaminya. Setiap orang diberikan hati dan otak untuk berfikir, jadi berilah masa kepada kami untuk berfikir.Biar kami tentukan sendiri bila dan bagaimana kami nak berubah.

Ada di antara pengkid berjaya menyelamatkan wanita yang kecewa dengan cinta dan rumah tangga daripada membunuh diri. Ini kerana kami lebih memahami mereka. Hakikatnya, banyak
lagi masalah lain yang membelenggu negara kita, antaranya kes buang anak, bohsia dan mat
rempit, seks rambang dan pelacuran, lelaki dan wanita tinggal serumah tanpa ikatan. Bukankahsemua kes ini lebih berat tapi kenapa isu pengkid yang tak banyak membawa masalah kepada negara harus dibangkitkan. Jika pengkid dihapuskan bolehkah kita menyelamatkan gadis-gadis Malaysia daripada menjadi ibu pada usia muda, membuang bayi dan menjadi pelacur?

Hak masing-masing untuk berpakaian seperti apapun. Kenapa tidak ditangkap mereka yang berpakaian seksi dan menjadi ikutan hingga terjadinya gejala rogol.Fikirkahanda semua kerana pengkid juga manusia biasa dan mereka dilahirkan bersama naluri ini. Kami tidak minta untuk jadi seperti ini tetapi naluri kami membuatkan kami terpaksa jadi begini.

Sejak saya kecil saya sudah seperti ini. Naluri ini lahir secara semula jadi dan bukan kami cari
sendiri.Bukan mudah untuk kami mengubah cara kami ini. Ia sama seperti memaksa lelaki sejati untuk bertukar menjadi wanita.
Ada hikmah mengapa Tuhan mencipta makhluk seperti kami. Kami adalah petanda dunia sudah hampir kiamat. Kami peringatan untuk manusia lain beringat-ingat. Kami bukan ingin dibelenggu dosa. Satu hari kelak Allah akan memberi hidayah dan kami akan terima dengan hati terbuka.

Saya berkata begitu kerana ada juga di kalangan kawan-kawan wanita saya yang bertudung ketika berdepan dengan masyarakat tetapi di rumah mereka ada kekasih dan hidup seperti suami isteri. Apa gunanya semua itu? Saya sarankan rakyat Malaysia jangan terlalu pening kepala dengan isu ini kerana banyak lagi masalah lain yang perlu difikirkan.
 
 
# part 2 -  gay
 
pada kowg yg punyai cowok rajen2 lah tgk jari cowok anda yerk!
heheheeheheeheeheheheheeh
sbb nye tereng........................
 
check yea jari pasangan maseng maseng
BOY jew!


# part 3 -  love

?????????????????????    ^_*    <3



# part 4 -  couple

aku rndu seseorang tapi siapakah yg aku rindu??????

@%@#$$%$^&%2**&*%53%%%^@454!#$^^_))
aku blur..................... bukan die yg aku rindu!!!







Monday, January 17, 2011

for someOne

The word Love,
Love is something we all can enjoy,
It is something we all can share,
Only with that special someone, 
Who we all care about.
But why are we scared of it?
I don't know why,
But if I wasn't,
I would tell you every time, 
Rain or shine,
Every time we're apart I nearly cry,
Because this love inside of me is strong,
There are no boundaries that it can hide,
I want to scream it out,
But I'm too shy, 
So I wait and watch wishing,
That I had the courage to tell you,
How much I feel inside.
MY LOVE FOR YOU WILL NEVER DIE. 
This is to that special someone. 
I Love You.

Friday, January 7, 2011

AWAK DEMAM!!!

Oke naw awak demam! so awk jd peSAKET sy!
INGAT TUH!
HEHE! sesangat lah sy suka!



http://2.bp.blogspot.com/_mOLfk6ch5Io/TRLRwf5cepI/AAAAAAAADDc/Ze9onx2atQg/s400/bear%2Bdemam.jpg



Then sy pula jd DOKTOR awk! awk xley mara2 lgi! 
ITU YG PENTING! 
so awk kena dengar cakap sy yupp!!
MAKAN UBAT!
HAHA! *suke suke!

http://imia.files.wordpress.com/2010/11/hermann-original-17404-dr-bear-large-with-stethoscope.jpg




P/S : luvee wakk!!! sy akn jga awk smpai ble2. itu jnji sy!
jgn nakal nakal lagi! penat sy!

giler korea!

hmm da setahun kot aku kenal ngn family die..
duk uma die pon da setengah tahun. macam macam dah belaku.
sepanjang aku dok ngn die jgk lah aku terpengaruh ngn cerita
KOREA neh!!! cmne xnye adeq n kazen die tuh mang giler KOREA!
kdg ak skali ngikut tgk bb xde citer len nk nengok an..
mang syok kul8.3o jew mgadap KOREA. ak pon law lek kjew lmbt sggop x mndy
tggu abes citer KOREA lu. HEHE! bese lah da tpengaruh ngn bdak2 neh.....

nk tau citer pe.....

neh hah!
 

He is Beautiful Korean Drama

[Genre : Romance, Comedy]



you're Beautiful [drama korea]
You're Handsome, A.N.JELL
chomel jew
A.N. JELL!


smart2
bgaya doh sero
aku suke time die wat muke camni!!
argh.... jatuh cintan!!!

gelagat dowg besh der! romantik sungguh!



Thursday, January 6, 2011

gu kawe boh!

budak grafik memang camni  ^.^

walaupon kami penat bekerja keENJOYan tetap ada.
sesudah sesi bergambar staff PSDC
kami pon nk jgk bergambar! 
yg penting tetap maintain!
boss kami paling CUN...
kan kan kan...
hAhA!


p/s : myB lepas neh x salu lah dpt update Blog & FB...
susa nk un9 ;(  
&
buat manusia yg penah wujud dlm hati ak dulu
wei aku tetap SAYANG ko GILER! sampai KAPAN pown!
kalau itu yg ko nk dan dgn DIE ko ase ko bole bahagia
aku terpaksa lepaskan. tp sekiranya ko perlukn ak.
ak sentiasa ada untuk ko! INGAT TUH!
<3 forever  2401

Tuesday, January 4, 2011

bosan + sunyi - kesorangan = JIWANG BAHH!

 MELAWAN KESEPIAN!

Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk dijatuhkan

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku

Semoga kepergianmu
Tak akan
Semoga mampu kulawan
Kesepianku

Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti

 

Ari Lasso Cintailah Sepenuh Hati

Di dalam hatimu
T'lah aku temukan
Arti kebahagiant
Bersama dirimu
Aku merasa berarti

Sanggupkah dirimu
Untuk bertahan
Hingga waktu tak berjalan

Mencintaiku
Walau bintangku tak terang

Reff:
Cintailah aku sepenuh hati
Sesungguhnya aku
Tak ingin kau pergi
Takkan mampu ku hadapi dunia ini

Betapa hidupku takkan pernah sama
Bila kau tinggalkan ku
Tetaplah disini saling memiliki
Selama-lamanya

Back to Reff

Tiada arti semua bila kau pergi

Genggamlah tangganku dan peluklah diriku
Saatku jatuh nanti menangis sepi

Cintailah aku sepenuh hati
Sesungguhnya aku
Tak ingin kau pergi
Cintailah aku sepenuh hati
Tak ingin kau pergi
Takkan mampu ku hadapi dunia ini
Tiada arti semua bila kau pergi

 

Kangen Band Kembali Pulang

Bintang terlihat terang
Saat dirimu datang
Cinta yang dulu hilang
Kini kembali pulang

Lihatlah dia mulai bernyanyi
Coba merangkai mimpi
Cinta yang dulu pergi
Kini datang kembali

Wajahmu mengingatkanku
Dengan kekasihku dulu
Wajahmu mengingatkanku
Dengan masa laluku

Reff:
Kekasih yang dulu hilang
Kini dia tlah kembali pulang
Akan ku bawa dia terbang
Damai bersama bintang

Kekasih yang dulu hilang
Kini dia tlah kembali pulang
Betapa senang ku dendangkan
Dan takkan ku lepaskan

Wajahmu mengingatkanku
Dengan kekasihku dulu
Wajahmu mengingatkanku
Dengan masa laluku


Jangan Menangis Sayang

Sampainya hati mu
Buatku tertunggu-tunggu
Kemana kau sayang
Tidur malam tak menentu
Rindu merindu selama ini
Ku takut kan menjadi kenangan

Aku menangis sayang
Bila kau tiada
Tak sanggup rasanya aku
Berjauhan dari mu
Resah hati ku

Jangan menangis sayang
Ku seperti dulu
Rindu ku hanya padamu
Cinta ku hanya untukmu
Buat selamanya

Kalau padi kata padi
Tidak aku tertampi-tampi
Kalau benci kata benci
Tidak aku nanti terus menanti

Berjanjilah kau sayang
Hanya aku di hati mu
Aku dah berjanji hanya kau di hati

 

Hati Terluka - billy zulkarnain

Waktu kita bersama
indahnya dialami
waktu kita berdua
janji² bersemi
apa pun rintangan
dapat kita harungi
apa pun persoalan
dapat kita jalani
namun semuanya
berubah sekelip mata
hati terluka
bila ku sedar
kau khianati cinta
jiwa meronta bila ternyata
kau menduakan cinta
sungguhku tak menyangka begini diakhirnya
kau tinggalkanku hampir terluka

Ku gammitkan kembali
waktu kau lafaz cinta
sambilku sarung cincin sebagai tanda setia
menggamitkan kembali waktu kau kesedihan
ku kesat air mata yang jatuh berlinangan
namun semuanya berubah dalam sekelip mata

Hati terluka bila ku sedar
kau khianati cinta
jiwa meronta bila ternyata
kau menduakan cinta
sungguhku tak menyangka
begini di akhirnya
kau tinggalkanku hampir terluka

Ku terima semuanya dengan tabah
mengharapkan ada hikmah


Kangen Band Penantian Yang Tertunda

kumohon kau mengerti cobalah kau tabahkan hati
mungkin di saat ini cinta kita sedang diuji


tegarkanlah hatimu oleh siksa orang tuamu
kuyakin kita mampu bila kita saling menunggu
saat kita melangkah dandani sayap cinta yang patah
kuyakin engkau setia untuk selama lamanya

kuyakin engkau bidadari dalam tidurku
kuyakin engkau yang pantas aku tunggu
kuyakin engkau hadir dalam mimpi indahku
kau yang terbaik bagiku dan nomor satu

ku kan slalu tetap menunggu walau sebagai simpananmu
ku kan slalu tegar menanti walau engkau takkan kumiliki
ku kan slalu tetap menunggu walau hanya kekasih gelapmu
ku kan slalu tegar menanti hingga saat nafasku terhenti


*mood feeling - terlebey suda....
^_^





Apa yang anda buat bila anda tahu member anda tikam belakang anda?
maen belakang pulak dah...apesal x maen depan-depan?baru puas,wakaka! 
*sy tak bermaksud lucah ye di sini*
bila dapat tau kawan sendiri tikam belakang,1stly mesty la rase sakit hati
solution terbaik,lepas ni xpayah la baek sgt dengan manusia tersebut

6 orang di hati anda
♥ Family ♥
♥ sedara mara ♥ 
 ♥ member sekolah ♥ 
♥ member kolej ♥ 
 ♥  member tempat krje ♥
*♥ DEAR ♥

Anda rasa anda comel?
kalau aku jawab soalan ni dengan poyo nye,mesty korang rase nak muntah kan?haha!
secara jujurnye,aku ni kategori (macho2/chumel2 je)biasa-biasa aje lah! [HAHA
tp tu pemberian ALLAH,jadi bersyukur seadanya

Single or taken?
ermm ak sendri pong tatau.. ;D
sebenarnye complicated tp bole kategori single lah,OK? ;)


Blog yang saya suka?
blog pasal bisnes barang menarik,fotografi & blog pasal kehidupan seseorang
dengan ayat selamber & menarik ;)

Adakah bilik anda kemas setiap hari?
 kalau time cuti aku kerja.so bangun pagi,terus mandi,siap-siap & berangkat 
jadinye,bliknye besepah cam kapal pecah la jwbnye,wahaha!
tapi kalau sempat memang aku akan kemas la & lipat selimut sebelum keluar bilik,
kemas apa-apa yg patut & mjoritinye ak kemas OKE pat tido ak! HEHE!


Lagu terakhir yang anda dengar
zamani - syair si pari pari * besh jiwang abiss..
ari lasso - cintailah aku sepenuh hati* muak dah dengar! *


Last text message
celcom street agent  * baru je topup rm 5..last topup : bulan lepas *


Last phone call
semalam : adek call



Hari terakhir anda menangis
beberapa hari yg lepas tanpa disengajakan* HEHE!


List 5 kaler faveret anda
oren,purple,biru,hitam,merah


bila kali terkahir YM?
tah la xegt. myB tahun lepas.
awal tahun!


Game yang anda paling suka?
buat masa ni ; game yg ad kt FB!  =| *


Adakah anda peminat MCR?
X lah minat sangat..tp layan jugak lagu sesetengah lagu mereka


Anda rasa tag ni best? 
best ke??layan je laah..zaass!~




Monday, January 3, 2011

new year di KUANTAN


happy neu yea kawan kawan
sgt lambat ak wish neu yea neh..
tp maseh di bulan 1 lagi an...
moga azam korang tahun lepas tcapai..
mulakan hidup baru di tahun baru oke!



* biarlah bunga jatuh dari tangkainya… biarlah malam berganti pagi…dan biarlah tahun telah berganti.. tapi rasa sayangku padamu takkan pernah berganti menjadi benci…
    * Jadilah lilin. Jadilah cahaya. Jadilah binar dalam gelap. Jadilah inspirasi & membuat azam dalam hati maseng2,
Selamat Thn Baru 2011.


sandarkan hatimu saat malam menghampiri…pejamkan mata saat istana mimpi terbuka untukmu… teduhkan hati saat rembulan tersenyum untukmu… buka mata saat mentari mulai menyapa dan jalani tahun baru dengan penuh harapan…

With all the Rose’s Perfume.
    And with all the lights in the world.
    And with all the children Smiles
    I Wish U that your all dreams comes True..

* Wishing you Happy New Year, May u always keep in ur heart the special beauty and cheer of New Year.

 


cuti cuti malaysia.....

hole bloger bloger sekian...
ak xnk citer pjg wat penat menaip jew.
ak just nk tunjukkan beberapa KEPING gmbar
family ak holiday time krismas lepas....

syooooooookkkk dooooooeeeeee....
HAHAHAHAHAHA!!!!

selamat menengok!
x suka BOLEH GET OUT! OKE!

 neh kazen ak yg nakal n byk kelentong kami!


si kecil yg comel neh my hubby! haha syg ko lah bdk cerdik!


yg neh plop adek adek ak dok men kura kura BATU! huh =.= 
toh pon layan.........


my SUPER HEROO....
HAHA!


yg ini sebahagian dari pada yg ada.
yg len BERATURRR beli TIKET yerk.
*[berjemur panas lah mereka]


wan & mak lang
bersama bdk nakal

  paklang & maklang with anak buah buas!



adek ak yg sangat2 nakal! herr pueh mgejar die sorang!
<3 u hyqal!


  
manusia yg sangat ramai.
beratur nk beli tiket....
jenuh menunggu turn! HITAM kulit wa der...



akhirnya......
dapat gak mndy setelah sekian lame menunggu.
[neh kawasan bdak2 mndy oke, mak bdak pon boley jgk!]
xley blah umi ak pon main mnde neh.HAHA!
sesangat kelakar. ak ngn usu ak hanya mampu gelak jew...


syoooookkkkkk der......
tgk adek2 mndy jew..... ;(


tgk gelagat budak budak men air...
[mak ayah pon same naik jew mainnye]
suke suke* <3


yg tggi toh ak men ngn usu ak......
HAHA! kelakar siooooootttt... *mjerit jew lam terowong
menakutkan men bende toh tp ble da skaly men msty nk try ag..fuhh best
jom main lagik!! <3


OMBAKK!!!
da macam kena ombak betul.....
besh uols! kjap tenggelam kejap timbul je kena OMBAK...


 ak xlepas men bende neh...
takut terjatuh jew [takut lemas,HAHA!]
agpown ramai owg men segan lah ak!


adek ngn kazen ak xreti penat ke men air???
huh! =,= sejok!



 da nk balek pon sempat aje snap gmbr kolam toh...
actly tgh intai adek ak dok mndy...
HEHE! ;)

 
  
da siap siap nk balek adek n my mum smpat ag mtx
snap pic dowg....


so mlm tuh my mum da gerak lek kg n ak lak esok pagi nk gerak lek kuantan!
kerja tengah menunggu ak!!!! penat seh.... mlm uh seluruh bdan saket saket. 
x cukup rehat!!!