Friday, November 11, 2011

Maaf Andai Setakat Ini Sahaja Jodoh Kita......

Memang betul.....jodoh dan pertemuan di tangan Tuhan. Allah telah menetapkan perjalanan kita semuanya. Walaupun sebijak mana kita merancang, kita tetap kena tunduk akan kekuasan-Nya. Begitulah seperti yang telah di takdir, sekurangnya kita menyedari bahawa kita tidak mampu untuk melawan takdir yang telah di rencanakan.

Setiap pertemuan akan ada perpisahan. Pertemuan datang dalam pelbagai bentuk dan begitulah juga perpisahan yang pergi juga merungkai seribu persoalan. Walaupun begitu pedih dan perit mgalir air mata darah skali pun aku tetap x dapat mlawan kehendakmu. namun sekiranya perpisahan adalah langkah yang terbaik untuk kedua belah pihak maka itulah jalan yang sebaiknya bagi mengelak kekeruhan yang berpanjangan.
Aku ingin memohon maaf di atas segala keceluparan mulut aku sebelum ini. Maklumlah aku cuma manusia biasa yang mempunyai perasaan dan tidak terlepas dari salah & dosa. Sepanjang 23 bulan ini, begitu banyak sekali pahit maung kita lalui bersama. Suka duka menjadi perencah dalam kehidupan kita. Andai antara kita tidak mampu lagi untuk memberi yang terbaik maka perpisahan adalah jalan yang terakhir. Selamat tinggal DEAR....... semoga tiada perasaan saling membenci antra kita.


*ALLAH tidak pernah memisahkan sesuatu dari hambaNYA kecuali DIA menggantinya dengan yang lebih baik. Dan ALLAH tidak pernah ingkar janji…


p/s : akusentiasaadauntukkamu.sayangkausampaibilabila!

Saturday, October 29, 2011

bila hati berbicara

Hari ni jiwaku tak tenteram. Entahlah sejak beberapa hari ni, hati aku rasa pilu je. Banyak pkara yg aku fikirkan. Kadang2 rasa tension dgn kehidupan seharian dan juga kerja. Rasa nak marah pun ada. Tapi syukurlah rasa tu dapat dikawal lagi. Asalkan tak de sesiapa yg buat hal.


Kenapa harus aku sedih pula? Aku pun tak pasti. Adakah kerana pjalanan hidup yg aku lalui terasa payah semakin mjangkau usia matang? Kadang2 terfikir, makin kita meningkat dewasa, macam2 mslh dan liku2 kehidupan harus kita redah. Sama ada kita mampu menempuh segalanya, itu yg mjadi persoalannya. 


Aku sendiri pun agak pedih menempuh duri2 kehidupan ini. Lebih2 lagi dlm dunia psahabtan/cinta. Bertambah sunyi aku hidop sorang2 d negeri orang jauh dari family. myb ak rindu mereka. Aku just nk perhatian dan kaseh sayang dari die. tp die xmampu mberi itu.. susa die xphm aku. Entahlah payah nak kata...........aaaaaaaaaaaaaaa tension betul hidup ni. Oklah tu je....haha3.

Saturday, October 15, 2011

teka teki bongokk

Ha...cuba teka....jgn pikir yang bukan-bukan
tau!!!!!!!!!!!!!

1) Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk

2) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai

3) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais

4) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki

5) Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik

6) Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol

7) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?

8) Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah

9) Ahmad bin Abu, kambing bin apa?

10) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

Jangan lihat jawapan nya dulu


















ini jawapannya:-

1) Masukkan benang dalam jarum

2) Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah

3) MILO AIS

4) Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkat
sebelah aje.

5) Lampu stadium kalau ada 'game' dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada 'game' dia padam

6) Semut yang matanya BENGKAK

7) Motorsikal......sebab dia pakai tongkat

8) Panjat pokok kelapa

9) Kambing binATANG

10) Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan - ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR

*sengal jew... gelak sorang sorang

Tuesday, October 11, 2011

Ku Ukir Indah Namamu :)


If I let you go
Something I belong
Forever will be gone
The love is never shine
Is so hard to say since you far away
Nothing gonna do
The love is only you
To the end of time
I’ll be missing you
Entah kemana
Akanku cari
Rasa cinta yang
Pernah ku miliki
Janji setia
Sehidup semati
Dan hanya waktu yang
Memisahkan kita
Namun semua
Telah berakhir
Untukku
Harus ku akui
Sampai detik ini
tak akanku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukmu
Yang ku ukir indah
If I let you go
Something I belong
Forever will be gone
The love is never shine
Is so hard to say since you far away
Nothing gonna do
The love is only you
To the end of time
I’ll be missing you
Harus ku akui
Sampai detik ini
Tak akanku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukmu
Kan ku ukir indah namamu
Harus ku akui
Sampai detik ini
Tak akanku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukmu
Kan ku ukir indah namamu
Harus ku akui
Sampai detik ini
Tak akanku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukmu
Kan ku ukir indah namamu
Abadi untukmu
Kan ku ukir indah namamu

by 7 PELANGI  imysfdm darl!!

beza SUKA SAYANG & CINTA

saat kamu MENYUKAI seseorang, kamu ingin memilikinya untuk keegoan dirimu sendiri
saat kamu MENYAYANGI seseorang, kamu ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk diri mu sendiri.
saat kamu MENCINTAI seseorang, kamu akan melakukan ape saje untuk kebahagiannya walaupun kamu terpaksa mengorbankan jiwamu.

saat kamu MENYUKAI seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya, "bolehkah aku menciummu?"
saat kamu MENYAYANGI seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya, "bolehkah aku memelukmu?"
saat kamu MENCINTAI seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggenggam erat tangannya...

SUKA adalah saat ia menangis, kamu akan berkata "sudahlah, jangan menangis".
SAYANG adalah saat ia menangis dan kamu akan menangis bersamanya.
CINTA adalah saat ia menangis dan kamu akan membiarkannya menangis di bahumu sambil berkata "mari kita selesaikan masalah ini bersama".

SUKA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata," kamu sangat cantik/tampan dan menawan".
SAYANG adalah saat kamu melihatnya kamu akan melihatnya melalui hatimu dan bukan  matamu.
CINTA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata." buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah tuhan berikan padaku".

pada saat orang yang kamu SUKA menyakitimu, maka kamu akan marah dan tidak mahu lagi bicara dengannya.
pada saat orang yang kamu SAYANG menyakiti hatimu, kamu akan menagis untuknya.
pada saat orang yang kamu CINTA menyakitimu, kamu akan berkata, "tak mengapa dia hanya tidak tahu yang dia lakukan".

pada saat kamu suka padanya, kamu akan MEMAKSANYA untuk menyukaimu.
pada saat kamu sayang padanya, kamu akan MEMBIARKANNYA MEMILIH.
pada saat kamu cinta padanya, kamu akan selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus..

SUKA adalah kamu akan menemaninya bila itu menguntungkan.
SAYANG adalah kamu akan menemaninya di saat dia memerlukan.
CINTA adalah kamu akan menemanianya tidak peduli bagaimana pun keadaanmu.

SUKA adalah hal yang suka MENUNTUT.
SAYANG adalah hal MEMBERI dan MENERIMA.
CINTA adalah hal yang MEMBERI dan RELA. <3


p/s : dulu saya suka awak, lame2 saya sayang awak naw saya CINTA awak tapi kita xkan bersama...
cukuplah sekadar menyayangimu. itu suda bermakna bagiku <3 maaf jika menyayangi mu itu satu kesalahan...
*tiga lima bulan ~ gaduhh, gaduhh & gaduhh. benci KAU!

Monday, October 10, 2011

sekali lagi

kita beLajar meLupakan seseorang yg meLupakan kita..
kita beLajar memaafkan sesiaPa yg mnyakiti kita..
kita beLajar untuk jadi yg terbaik untuk org yg kita sayangi..

tapi sesuatu yg tak mamPu kita pelajari biLa
"harus beLajar tersenyum disaat org yg kita sayangi menyayangi org Lain"

Wednesday, September 21, 2011

kITA KAN TERUS MENCINTAINYA TANPA ALASAN

usah menangis disaat kamu kehilngan cinta...
kerana Dia tidak akan mengambil sesuatu darimu 
kalau bukan menggantikannya dengan yang lebih baik :))
MENCINTAI TIDAK BERERTI MEMILIKI <3
kerana jatuh cinta itu adalah satu bentuk perasaan yang sukar di kawal dan diawasi.
kita terasa satu perasaan membuak di dalam dakapan dada.
namun masih lagi menyimpan akan rasa agar selalu ada.
mencintai seseorang bermakna kamu perlu bersedia menerima, di dalam tidak ketidak
kesempurnaan seseorang di dalam mencari kesempuranaan antara satu sama lain .
 dan secara tidak langsung kita perlu bersedia untuk di kecewakan...

* orang yg menyintaimu tidak meluahkan kata cinta setiap masa,
dan mungkin caranya menghayati setiap saat bersamamu <3


aku mentari tapi x menghangatkanmu
aku pelangi x memberi warna dalam hidupmu
aku sang bulan x menerangi malammu
aku lah bintang yang hilang di telan kegelapan... 

Thursday, September 15, 2011

oke im happy naw!

I'm Happy because i love u, I love because ur love is my food.

I live to love U.



I'm happy when have u around me .
I'm happy meet a good boy like u .
I'm happy when i can count on u .
I'm happy when u always besides me no matter what happen.
I'm happy when u understand me .
I'm happy because have u in my life .
I'm happy because u always cheer me up .
I'm happy when u smile at me .
I'm more happy when u said ILOVEYOU to me :w:
I'm happy because i can see you face everyday...

*im still luvee u darl <3

Wednesday, September 14, 2011

my heart say...

You are the sun in my day, the wind in my sky, the waves in my ocean, and the beat in my heart. All my dreams came true the day that I met you. I Love You! You are the sunshine of my life! Thanks for brightening my world with the warmth of your Love... You are the fire that burns the passion within my soul. I love You with all my heart... I want to be your arms, I want to feel your touch, I want your lips on mine, I need you very much.


Can i keep you and never let you go? Can i hold your hand and hug you tight? Can i tell the world how lucky i am to have you in my life? or simply, can you be mine for the rest of my life?
It's not being in love that makes me happy. It's being in love with you that makes me happy.

And when I met you all my dreams came true, so please love me like I love you!

55h

Friday, August 12, 2011

MY BIRTHDAY is TODAY

Syukran @ Thanks Banyak Kepada Yang Wish Heppy Befday (weuukk dah besar masih sambut). Ada Yang Kenal Ada Yang Tak Kenal (adoi) Tak Larat Nak Reply Semua.

Terlalu banyak peristiwa yang berlaku, terlalu cemburu masa untuk membenarkan sebarang catatan dibuat di sini.
Apa yang pasti, setiap yang berlaku ada hikmahnya. Tiada yang kebetulan, semuanya adalah ketentuan. Sesungguhnya, segala yang baik datang daripada Allah swt, dan segala kekurangan itu datangnya daripada kelemahan diri kita sendiri…

Tahun ni first time aku celebrate sesama ofismate. & x lupe jgx pada yg wish melalui FB & TXT. Seronok sangat... Moga kita semua panjang umor dan murah rezeki serta diberkati Allah sentiasa... Dipermudahkan segala urusan.

luvee nikk hagimaruu <3

Selamat Hari lahir untuk diri sendiri, Hehehe.. 
 
P/s : actly ak sedang rindu pd si dia <3
mood : layan lagu pokok, cinta teragung, percaya pada ku, terasa disyurga & yuna <3 sgt2 jiwng lorh :( sy rindu awak taw !

Sunday, July 24, 2011

beza SUKA SAYANG & CINTA

saat kamu MENYUKAI seseorang, kamu ingin memilikinya untuk keegoan dirimu sendiri
saat kamu MENYAYANGI seseorang, kamu ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk diri mu sendiri.
saat kamu MENCINTAI seseorang, kamu akan melakukan ape saje untuk kebahagiannya walaupun kamu terpaksa mengorbankan jiwamu.

saat kamu MENYUKAI seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya, "bolehkah aku menciummu?"
saat kamu MENYAYANGI seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya, "bolehkah aku memelukmu?"
saat kamu MENCINTAI seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggenggam erat tangannya...

SUKA adalah saat ia menangis, kamu akan berkata "sudahlah, jangan menangis".
SAYANG adalah saat ia menangis dan kamu akan menangis bersamanya.
CINTA adalah saat ia menangis dan kamu akan membiarkannya menangis di bahumu sambil berkata "mari kita selesaikan masalah ini bersama".

SUKA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata," kamu sangat cantik/tampan dan menawan".
SAYANG adalah saat kamu melihatnya kamu akan melihatnya melalui hatimu dan bukan  matamu.
CINTA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata." buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah tuhan berikan padaku".

pada saat orang yang kamu SUKA menyakitimu, maka kamu akan marah dan tidak mahu lagi bicara dengannya.
pada saat orang yang kamu SAYANG menyakiti hatimu, kamu akan menagis untuknya.
pada saat orang yang kamu CINTA menyakitimu, kamu akan berkata, "tak mengapa dia hanya tidak tahu yang dia lakukan".

pada saat kamu suka padanya, kamu akan MEMAKSANYA untuk menyukaimu.
pada saat kamu sayang padanya, kamu akan MEMBIARKANNYA MEMILIH.
pada saat kamu cinta padanya, kamu akan selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus..

SUKA adalah kamu akan menemaninya bila itu menguntungkan.
SAYANG adalah kamu akan menemaninya di saat dia memerlukan.
CINTA adalah kamu akan menemanianya tidak peduli bagaimana pun keadaanmu.

SUKA adalah hal yang suka MENUNTUT.
SAYANG adalah hal MEMBERI dan MENERIMA.
CINTA adalah hal yang MEMBERI dan RELA. <3


p/s : dulu saya suka awak, lame2 saya sayang awak naw saya CINTA awak tapi kita xkan bersama...
cukuplah sekadar menyayangimu. itu suda bermakna bagiku <3 maaf jika menyayangi mu itu satu kesalahan...
*setahun tujuh bulan ~ gaduhh, gaduhh & gaduhh. benci KAU!

Saturday, July 23, 2011

KAU dan AKU

Segala Usaha Telah ku lakukan untuk kembali menambat hati mu.
Namun dengan perlahan engkau bisikkan 'pergi lah engkau jauh dari ku'.
Hancur lebur niat dihati, umpana bersendirian ditengah lautan,
punah sudah segala janji, yang kini tinggal  hanya lah kenangan.
Ku rayu diberi kesempatan. Namun cacian yang ku terima.
mungkin ini sudah ketentuan walau pahit harus di telan jua..

Tuesday, July 19, 2011

maaf dari ku

Keresahan jiwa ini
Menyiksakan dada
Ku akui satu dosa
Lukakan keikhlasanmu
Andai ada dihatimu
Ruang cinta untukku
Kan ku setia menjagamu
Hingga ke akhir hayatku
Ku tahu
Betapa sukarnya
Menebus kekhilafanku
Salahku menodai hatimu
Tuhan..
Tenangkanlah amarahnya
Ku hidup kerna dia
Ini bukan kerna harta kebendaan
Tapi ketulusan perasaan sayangku
Tuhan...
Hapuskanlah amarahnya
Padaku yang setia menunggu
Hembusan nafas ini hanyalah kerananya
Mecintaiku setulus hati
Kegelapan malam ini
Membutakan mata
Tak bisa ku melihatmu
Insan yang terindah
Keheningan dinihari
Metulikan telinga
Sayup merdu suaramu
Mezahirkan rindu...

Friday, July 1, 2011

kerana engkau

Dia yang kian hilang dari ingatan mu tapi kini kembali menyegarkan memor imu bersamanya. mungkin kehadirannya sudah cukup membahagiakan diri mu dan adanya dia kamu sudah melupakan aku.. Dan izinkan aku berlalu dari pandangan mu bersama kenangan yang pernah kita cipta dulu.

*maafkan aku kerana masih menyanyangimu dari saat ini sampai bila-bila. ini sudah cukup bermakna bagiku. mengenali mu dulu sungguh bererti bagi ku jangan hapuskan memori itu. biarlah dia menyinari harih - hari mu akan mendatang. agar engkau bahagia bersamanya...
- jiwa kosong-
*aku terlalu rindu belaianmu...

Tuesday, May 24, 2011

malam indah tp malang tanpa bintang

24/05/11
ak ingt mlm neh ak bole bkwn dgn ko mcm dulu. sebilik, sekatil, sebantal. tapi tidak.
mungkin apa yg tjadi neh ada hikmat dan pgajaran buat ak yg degil.

- ak mintak maaf atas kekasaran ak thadap engkau! mgkin td salah ko jgk sbb
ko gngu tidur ak, ko tlmpau krg hajar(myb) sbb ko x pena nk blembut dgn ak.
dah ko sendiri pun tahu yg ak akn bkeras bila owg bkeras dgn ak. -

insan ego+++(2.50am)

Wednesday, May 18, 2011

tonsil awak :)

utk owg yg sy sygi & kasihi -----> hunny <3

esok awok kne oprate! hahahahahahah mlm neh jgn lupe buat solat hajat taw!
moga sumer bjln lancar! insyaallah sy x de time tuh. dari jao sy hnya doakan keselamatan awokk :))

kt bwh neh sy ada sedikit info nk suh awk bc, law awk rajen bc lah. awk pon da sedia mklum tntg pkare neh saje sy nk remind kn awokk sblm dan selepas oprate ni :|

Tonsil merupakan kelenjar limpa yang terletak di bahagian tekak, ia berfungsi sebagai penuras kuman semasa pernafasan. Sesetengah individu boleh menghadapi infeksi tonsil yang berulang dan teruk.
Jika ia memberi masalah kepada individu tersebut, tonsil itu boleh dibuang melalui pembedahan tonsilektomi. Indikasi lain untuk pembuangan tonsil ialah saiz tonsil yang besar yang membawa kepada masalah berdengkur dan jika tonsil itu menghadapi kanser.
Pembedahan tonsil mengambil masa lebih kurang 30 hingga 45 minit dan tidak begitu rumit. Pembedahan akan dilakukan setelah pesakit dibius sepenuhnya dan pesakit tidak akan tahu apa-apa semasa pembedahan.
Setelah bius diberikan, mulut pesakit akan dibuka mengunakan alat yang dinamakan retractor. Pembedahan dilakukan melalui ruang mulut sahaja, tiada apa-apa pemotongan akan dilakukan di mana-mana bahagian kulit luar.
Semasa pengeluaran tonsil, akan ada sedikit sebanyak pendarahan yang selalunya dapat diberhentikan dengan kaedah diatermi.
Diatermi merujuk kepada penghasilan haba pada suatu bahagian tubuh melalui arus elektrik berfrekuensi tinggi yang dipasangkan pada kulit pesakit, terletak antara dua elektrod.
Sebelum mengeluarkan alat retractor, pakar bedah akan memastikan tiada pendarahan lagi dari kawasan pembedahan. Selepas pembedahan pesakit akan diberikan ubat penahan sakit dan kadangkala ubat semburan tekak dan ubat kumur tekak.
Beberapa hari yang pertama pesakit mungkin akan mengalami rasa sakit yang akan menyusahkan proses penelanan. Pesakit dinasihatkan memakan makanan-makanan yang lembut dan sejuk.
Makanan yang pedas juga patut dielakan. Pesakit harus minum lebih banyak air ataupun minuman sejuk. Pesakit juga harus digalakkan bercakap.
Proses penelanan dan percakapan akan membolehkan pergerakan otot-otot di bahagian tekak berfungsi sepenuhnya dan ini akan membolehkan proses penyembuhan di kawasan pembedahan berlaku dengan lebih cepat, justeru rasa sakit akan berkurangan dengan lebih awal.
Proses pemulihan akan mengambil masa lebih kurang satu hingga dua minggu. Proses pemulihan ini boleh berlaku lebih awal lagi jika petua-petua disebut tadi diamalkan.

hey u!

firstly, sy nk mtk maap sbb saketkn haty awk smggu yg lalu :)
besh sgt2 smpai putus kwn kn!!!

* 16/5/2011
 ak apprtce sgt2 kereta kertas buatan ko toh. actly ptg toh ak x rse pon nk blik uma
sbb x nk tgk muke ko yg salu ketat! ak xnk bmusuh dgn ko tp ko yg xnk ada apa2 hbgn lagi an
'jijik' bkwn dgn ak neh! sape lah aku neh, mnsia yg selalu myusahkn ko dgn family ko jew kn!
3hari ak x tenang, kt tmpt kjew pon ak xbyk ckp. sbb ak sgt2 x sgka yg ko akn putus
prshbtn neh.. ko kwn yg TERBAIK!!! TERIMA KASIH!

*17/5/2011
selepas ak terima kereta kertas buatan dr ko, ak x taw ape perasaan ak time tuh. samada
ak gmbira, sedih or sakit hati. ak sendiri x taw. ak cnfius dgn prgai ko sbnrnya. ak tkt
ble kita bkwn kmbali kngn akn berulang. ak x sggop nk hadapiny lg... ko hanya bg sebuah
kereta kertas mampu buat ak gmbira dan maapkn semua kesalahan ko. ak x pasti adakah ak bole
memaafkan ko atas ap yg da ko buat. ko delete sume________. ko koyak _________.
sume bende yg ak syg ko dah hapuskn. tp ak still sygkn ko!

*18/5/2011
persahabatan kita x mcm dulu.... ko buat hal ko dan ak buat hal aku.
walaupon kita bkwn tp ko still 'jijik' dgn aku. perasaan benci ko pada ak masih ada...
kalau mcm neh lah baik x payah bkwn.... erm lg 1 sok ko nk oprtion an.
permitaan ko utk besok ialah xnk tgk muka ak dsana. oke fine! hope sume selamat.
ak doakan ko dpt kwn yg lg baik dr ak. dan ada yg bole jga ko d mase akn dtg.


p/s : maafkan ak kerna ak masih sygkn dirimu <3

Tuesday, May 17, 2011

UJIKAJI MINDA

thank you to baby mojojo for tagging me this. So this is my answer.
A) 5 nama kawan kawan selalu panggil.

* 'S' FOR SHOT NAME!
* deqboy
* koala bear
* nikk
* nikk hagimaruu

B) 5 tarikh yang terpenting dalam hidup.

* family birthday
* friend birthday
* convocation day**
* erm ????????
* don’t know la…
C) 5 benda telah diselesaikan semalam.

* kemas baju
* kemas bilik
* pergi kerja balik kerja
* lap motor
* beli a&w tok ork!
D) 5 cara untuk bahagia/happy.

* music
* hangout with friend
* berangan
* holiday with <3!
* smoking! maybe! =,=
E) 5 hadiah yang aku nak.

* nikon dslr D7000 (BINBIE)
* phone
* car!
* ipad
* new shoes/watch
F) 5 hobi kegemaran.

* eat
* sleep
* muvee
* online
* hangout
G) 5 tempat yang ingin bercuti.

* Beijin
* perth
* istanbul :))
* Singapore
* pahang :P
H) 5 minuman kegemaran.

* Milo Ais
* Tea Ais
* Bandung
* Nescafe Ais
* Ais suam
I) 5 benda yang selalu jumpe dalam bilik.

* laptop
* kain baju bselerak!
* bantal love
* Radio
* kasut sukan tergantung kt tuttt…
J) 5 warna pakaian kegemaran.

* oren
* white
* red
* black
* green
K) 5 band kegemaran.

* ST12
* meet uncle hussien (MUH)
* 6ixth Sense
* 7pelangi
* Ada band
L) 5 orang yang digemari.

* family
* baby boy
* my boss
* my chbby & keding
* beloved friend
M) 5 tempat/ akitiviti selalu buat.

* Smart Laundry Concept
* ECM – teman kamu shopink!
* GSC – anak pak haji n mak hajah nk blnje!
* APPLE K/ Song Box – bukak tlinge drg sore ork sangat sedap!
* duk rumah un9 :D
N) 5 orang yang paling disayangi.

* Prophet Muhammad SAW
* family
* beloved friend
* my Mum the most
* ………myself………
0) 5 sebab jawab kaji selidik ini.

* have been tagged
* free time,
* coz ………
* fell alonely
* ………erm coz miss she …… <3


"broken heart"

Monday, May 16, 2011

CINTA DALAM HATI

mungkin ini memang jalan takdirku mengagumi tanpa di cintai 
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia dalam hidupmu,
telah lama kupendam perasaan itu menunggu hatimu menyambut diriku 
tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah bahagia untukku,
ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu meski ku tunggu hingga ujung waktuku 
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya 
(Titisan demi titisan
Airmata ku jatuh berlinangan
Kugenggam gambarmu dalam pelukan mesra
Tak mungkin dapat ku melupakanmu...
Tak mungkin dapat ku cari pengganti dirimu)
... mengapa perpisahan yang kau pinta ...

Monday, May 9, 2011

KU MAHU KAU TAHU

Saat kita duduk di bawah bintang-bintang,
Aku tertanya-tanya siapa diri kita sebenarnya,
Aku ingin tahu apa yang kau lihat tentang diriku,
Adakah hanya luaran atau sesuatu dari dalam diriku.
Usaplah jari-jemarimu pada rambutku,
Tunjukkan padaku bahawa kau benar-benar peduli,
Hari demi hari, dan selamanya,
Ketika aku dan kau tidak mempunyai ketakutan.
Saat ku katakan ku mencintaimu,
Saat itulah kau memberikan kunci,
Untuk hati, jiwa dan fikiranmu,
Aku senang untuk tahu bahawa kau milikku.

|oh! kenangan kenapa cepat sangat kau berlalu -

Wednesday, April 27, 2011

KU UKIR INDAH NAMAMU

If I let you go
Something I belong
Forever will be gone
The love is never shine
Is so hard to say since you far away
Nothing gonna do
The love is only you
To the end of time
I’ll be missing you
Entah kemana
Akanku cari
Rasa cinta yang
Pernah ku miliki
Janji setia
Sehidup semati
Dan hanya waktu yang
Memisahkan kita
Namun semua
Telah berakhir
Untukku
Harus ku akui
Sampai detik ini
tak akanku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukmu
Yang ku ukir indah
If I let you go
Something I belong
Forever will be gone
The love is never shine
Is so hard to say since you far away
Nothing gonna do
The love is only you
To the end of time
I’ll be missing you
Harus ku akui
Sampai detik ini
Tak akanku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukmu
Kan ku ukir indah namamu
Harus ku akui
Sampai detik ini
Tak akanku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukmu
Kan ku ukir indah namamu
Harus ku akui
Sampai detik ini
Tak akanku lupa
Kisah cinta kita
Abadi untukmu
Kan ku ukir indah namamu
Abadi untukmu
Kan ku ukir indah namamu

by 7 PELANGI  imysfdm darl!!

Wednesday, April 6, 2011

Flu!


suffering for flu!
i hate flu! arghhh
 
 
 
p/s : tengs u, ada time sy perlukn. and tengs jge saye wlupon tpkse :)) ilysfdm <3

KONVOKESYEN WILAYAH TIMUR 2011


happy konvokesyen semua

TAHNIAH KAWAN KAWAN KU YANG BERJAYA BERGELAR GRADUAN!
rindu korang sgt tp mase tok berjmpe ngn korang cepat sgt blalu. maseng2 bz blake nk bgmbr ngn owg tuh owg neh mklom lah kejor mase yea. HAHA! ak pon xsmpat nk jmpe kowg2 yg len sorie taw :(( nk bergambar bnyk2 pon xsmpat tp happy sesangat! yeahhyeahh! konvo pon suda, akhr nye berjaya jgak ak bgelar graduan :)) kih5
 
 
p/s : tahniah syg! happy konvokesyen! luvee you muaxh3. nty i g konvo u k! <3

Tuesday, March 29, 2011

PERASAAN

http://1.bp.blogspot.com/_zVNT_gk-htw/Sp8uVvmNgfI/AAAAAAAAAPA/1U9o-woxI1s/s400/heart.jpg 

Hei…Boleh bertanya?
Dimanakah letaknya perasaan?
Saat jatuh cinta, sesuatu terasa di dada.
Apa itu hatimu?
Ataukah jantungku?
Atau ini semua hanya permainan pikiran?



p/s : jahatnye kamoo <3


Friday, March 25, 2011

Cerita Lucu: Kisah 4 pengantin Baru

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat disayangi... iaitu SITI, SERI, MURNI dan SURI... Satu hari mereka berpakat untuk kahwinkan anak2 nie serentak..

Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak itu pun bercadang untuk pergi HONEYMOON.

SITI pergi honeymoon ke PULAU LANGKAWI, SERI ke PULAU TIOMAN, MURNI ke PULAU KAPAS dan SURI ke PULAU PANGKOR...

Sebelum pergi, Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "nanti jgn lupa hantar berita pada mak ayah. ceritakan macam mana honeymoon korang. tak payah tulis panjang2, pakai kod iklan aja dh cukup. ringkas, padat dan cepat." panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya...

Seminggu lepas tue depa terimalah surat dari SITI yang bertulis "STANDARD CHARTERED". tercari2lah kedua suami isteri nie iklan itu dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis "BESAR, TEGUH dan PERAMAH"... bahagialah si SITI rupanya...

Esoknya terima pula surat SERI yang bertulis "NESCAFE". Carilah iklan nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis "NIKMATNYA HINGGA KE TITISAN YANG TERAKHIR".. bahagialah si SERI rupanya..

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat MURNI bertulis "KFC". carilah iklan KFC dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yg bertulis "HINGGA MENJILAT JARI".. bahagialah rupanya si MURNI rupanya...

Seminggu berlalu tiada surat dari SURI. Mak Minah dan Pak Mat dah risau. 2 minggu, tak ada jugak.. masuk 3 minggu baru sampai surat dari SURI dengan isi kandungannya "AIR ASIA". Bergegas le Mak Minah dan Pak Mat mencari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak bongsunya. Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum @ menangis.. Apa motif iklan tuh..??? "7 KALI SEMINGGU.. 3 JAM SEKALI.. NON-STOP!!!" wooooooouuuuuw!

p/s : sekadar jenaka dipagi hari *keningkening HAHAHA!

Saturday, March 19, 2011

pape jew

hey korang korang!

da lame jari runcing aku neh x menekan punat keyboard! al-maklum le bzy ngn kerjaya. HAHA actly ak da makin bosan nih hidup ak skunk. da xde arah tuju! dulu ad gak seseorg yg bagi smgat naw feeling ak da down die pon mendown2 kn aku ngn perangai die. 

hmm ape la malangnye ak neh. minggu neh aku cepat nk marah! cepat terase aty n wat ever lah. kecian KAU jd mgsa keadaan. nan xtaw pape ak wat muke nan ko. cam nk sepak2 jew an. seriously ak mang saket akty ngn ko. terase aty ngn ko. kengkadang ko bwt ak cam tungul kayu! susa sgt ko nk lyn ak ngn bek kan, ak salu pasaan bile ko msg ngn ATOX2 ksygn ko, msti angin ko ngn aku x brape nk rOmantiss!! mula lah nk AKU KAU ngn ak kn.

drect ak ckp ak x suke ko lyn dowg lbey2 bsyg2 lah ape lah cam K***k jew! blkg ak x taw r cmna kn 2 bwu dpn aku. kowg neh cam mitx terajang jew! ak x nk SHARING ko ngn sesape! paham x! ak perlu kn perhatian ko! kaseh syg ko! i need u syg! ko lah segala2nye tok aku! xde sape yg dapt gnti tmpat ko. belive me yunk! i x jmpe lg sesape mcm u. yg jage ak time deman, t.care sal aku. aku nk ko yg dulu!!!! plsss 
dont leave me alone. ak benci kena tgal! ak xnk perpisahan blaku antara kite!!!!!!

oke lepas neh ak jnji akn berubah law ko ikot ckap aku. ak pelu an kjujuran jgn tipu aku. yea u no wat i don like. so jgn buat bnde yg ak x suke! promise me k......

p/s : yupp ak seorg yg sgt PANAS BARAN! kuat JELES! terlalu SENSITIF but sgt CARING! :)
if uoll ikot rentak i le... pape pon tjadi ak tetap sygkn die! jgn cabar aku!

Tuesday, March 15, 2011

part 2 # surat dari wanita kepada “Future husband”

Yang lepas kita dah tengok surat lelaki kepada future wife , nie surat perempuan pulak kepada future husband , kenapa macam saling berbalas je ? ada chemistry bond kat situ agaknye.




Surat daripada seorang wanita kepada future HUSBAND….

Kehadapan bakal suamiku (harap-harap ada satu saja kamu).

Oh, Laling (boleh saya call kamu laling kan?)

Laling, saya tulis ini bukan sebab saya sangap nak kahwin laling, walaupun biological clock saya dah tik-tok-tik-tok –kesha dah dengan saya ni. Bukan juga untuk menyindir dan meletak syarat tinggi2 ala puteri Gunung Ledang laling, tapi nukilan ini hanya semata luahan hati saya.
Oh Laling (chewah geli pulak dah ni)

Laling, I hope time I jumpa you nanti, you dah bersedia nak settle down and kahwin. Wah laling, geli you vaca statement I kan? Tapi laling, I tak suke couple-couple. Couple dua tiga empat lima tahun pun, last2 putus jugak. I tau laling, ramai lelaki ni couple sekadar nak melepas kesunyian je. Maklum la kurang kasih sayang dari mak. Tapi tanggungjawab tak ada. Paling tak best kalau yang mau geli-geli aje. Eee tak suka la laling!  Tambah dosa je tau kapel ni.

So kalau kita jumpa nanti laling, tapi saya jual mahal, laling jangan marah tau. Kalau saya tak boleh dating, you mesej saya dalam Facebook pun tak pe. Jangan mesej2 gersang sudahla! Saya report sama itu Mark Zuckerberg!

Oh laling,

Kalau nanti saya first time jumpa laling saya tanya dah Solat Subuh ke belum, laling jangan marah tau. Wajib tau laling saya ni tak tinggal solat. Saya tengok rakan-rakan saya selalu merungut pakwe die tak bangun pagi. Hantar mesej “good morning” pukul enam pagi haram tak balas. Ring-ring telefon die tiga empat minit pun tak angkat. Last-last pukul lapan baru mesej macam orang mamai “sorry sayang, I baru bangun…makan jom.” Ohh!! Tampar laju-laju! Okeh laling, nanti kalau dalam proses mengenal diri saya miscall-miscall pagi-pagi laling tak angkat…siap laling!

Pastu laling mesti tau Imam kan solat. Paling tidak surah-surah Juz Amma pun jadilah. Qunut pendek Qunut panjang dua-dua mesti tau.  Ye la, bukan ke kahwin ni macam bina masjid. Mana ada masjid boleh fungsi kalau takde Imam? Laling kata macamlah saya tak pernah tinggal solat? Eh, of cozz la saya tinggal solat, saya kan perempuan. Kikikiki…

Oh laling,

Kalau awal-awal kahwin nanti saya masak tak sedap laling jangan marah ek. Biasa la, sebelum ni masak untuk mama and papa je. Dah diorg suka garam banyak tu, minyak banyak ni. Tup tap laling kata banyak sangat pulak. Laling, nanti laling tegur la baik-baik. Kata “masakan sayang sedap, lain kali kurang skit garam je.”. penat tau saya masak.

Jangan pulak asik2 makan kat luar sebab saya masak tak sedap. Paling kurang pun bagila buku reispi sebuah dua untuk hari jadi. Takpun periuk nasi Faber atau Elektrolux. Ni tak, asik-asik lupa je tarikh hari jadi dan hari anniversary kita. Sedih tau kita. Time ni la saya tunggu laling balas segala jerit perih saya masak dan jaga anak laling….

Oh laling,

Tau nanti tak lama lagi bila kahwin laling mesti mau anak. Kalau boleh satu pasukan bolasepak laling nak kan? Ye la, nanti boleh la jemput Chelsea datang KL buat friendly match! Anyway laling, I on je (wah terkejut kau!).

Tapi syaratnye laling kenalah tolong-tolong kemas rumah dulu, handle lampin anak sama-sama, paling kurang tolong hidang apa yang saya masak. Penat laling? Saya pon penat gak. Laling pikir, kerja saya 8-5 hari-hari. Balik rumah terus masak makan malam, tukar lampin anak kemas rumah, cuci pinggan, basuh baju…lepas tu kena layan laling pulak. Heisss…kalau kurang layan laling nak jadikan tu alasan pasang dua pulak!

Senang-senang laling, kita upah bibik sorang. Takpe laling, I bayar separuh you bayar separuh. Yang penting kita bahagia…ke laling bahagia?
 
Oh Laling,

Kalau nanti you jalan-jalan dengan I (of cozz lepas kahwin ok), laling jangan la malu nak pegang tangan. Ni saya tengok, pasangan suami isteri, suami jalan depan, isteri jalan punyelah kat belakang dengan anak-anak, laling. Paling tak best couple-couple muda remaja lalu sebelah boleh pulak bermesra-mesraan. Tangan tu lekatttt je kat pinggang ok.

Laling, kenapa kita tak boleh macam tu? Malu ke laling? Saya tengok suami Arab boleh je pegang tangan bini dia. Bini kemain purdah lagi.(of coz I taktau camne rupa bini die. Kot rupe cam Salma Hayek tak tau la).

Dan laling,

Kalau laling tengok awek-awek cun depan mata jangan la laling sweet-sweet jeling-jeling pulak. Kalau laling type yang gatal depan-depan saya laling pi usik dia lagi. Amboi laling, laling suruh saya pakai tutup aurat segala jadi wanita muslimah, tup-tap bila laling keluar dgn saya laling pi tengok yang baju singkat macam Fasha Sendat. Apa laling kata? “dia pakai macam tu laling tengok la?” Laling, dia pakai macam tu dosa dia dengan Allah aje. Tapi bila laling tengok laling pon tumpang dose sekali. Laling nak? Laling kata laling tak boleh tahan diri dari tengok? OK laling, next time kita keluar saya pakaikan blindfold ya. Dapat jugak pahala saya menghalang zina mata. Hihihhiihhi

Laling, 

kalau you betul, betul sedia, I tunggu you lama-lama pun takpe. Maklum la I tau payah nak simpan duit untuk masa depan. Papa I pun makan megi je dulu taw, sebab nak kumpul duit kahwin. Tapi laling, kena la ingat untuk berjimat cermat. Jangan laling merungut sebab kos kahwin tinggi, tup-tap-tup-tap, laling pergi beli iPhone 4. Haa~~ kalau kahwin nanti lagilah. Jangan sengkek kalau anak nak beli coklat Tora Datang Lagi Dengan Mainan Pistol Air tapi laling boleh pulak pergi beli LCD TV. Apa laling kata, itu keperluan kita bersama? Ah, laling sorang je yang akan tengok TV nanti. Mesti laling kongker tengok Chelsea main EPL kan….

Laling, kita tak payah hidup kaya raya pun takpe. Kalau gaji laling kecik, kita campur dua jadi besar. Tapi jangan mengada-ngada nak anak ramai pulak kalau gaji kecik. Tak termakan diorg nanti. Bukan apa, saya cuma ingat kat anak je. Saya dapat makan separuh pinggan takpe. Asal anak dapat makan sampai gemuk macam Giant. Kalau tak dapat fulfill syarat tu jangan harap nak kahwin dua laling!

Cuma ingat laling, cari rezeki halal. Kalau halal, dengan perancangan rapi insyaallah laling, kita senang.

Sekian sajalah laling. Hope to see you soon! ^_^ 
macam macam la sekarang nie . suka cakap je la suka:whistle: 

p/s : trimas pada pembaca blog yg menunggu surat kedua! HAHAHA 
*aku mitak maap law ad trsalah or tsilap kata. egt senang ke na taip balek!
owg x bg copy paste so tpkse lah copy n type! hehe maap pd owg tsebut.
usaha tangga kejayaan yea!