Tuesday, December 28, 2010

miss u.....

http://4.bp.blogspot.com/_F_VL0U5EDts/TK4cwnchzZI/AAAAAAAAACw/6MGD8pEymjo/s1600/bc88bda7.jpg

AWAS !! Virus facebook Barack Obama Hillary Clinton - sex scandal


tadi aku jenjalan kat blog2 manusia yg suka men blog neh. pastue aku terrjumpe satu blog ni nama luper la nme tuan empunya blog toh..banyak brite terbaru kat situ..tapi ada satu yang menarik perhatian aku.. sila baca kat bawah ni.. : )

 

=> Makluman Bagi semua pengguna Facebook diharap berhati-hati kerana kini terdapat virus yang akan membuatkan anda menghantar link sebuah video yang tidak wujud kepada semua rakan-rakan anda di dalam senarai rakan anda di facebook. Bagaimana ia beroperasi? Virus ini akan bertindak apabila anda meng 'klik' link yang kononnya video skandal seks Barack Obama dan Hillary Clinton, video tersebut bertajuk Barack Obama Hillary Clinton - Sex Scandal.

Jadi sekiranya anda menerima video tersebut dari mana-mana rakan anda di facebook, kemungkinan besar rakan anda telah meng 'klik' link video tersebut, seterusnya video itu dihantar kepada anda seolah-olah rakan anda itu yang menghantarnya. Namun percayalah rakan anda tak sejahat itu untuk menghantar video tidak senonoh tetapi mungkin kerana semangat ingin tahu kawan anda itu menyebabkan dia menekan link video tersebut. Berikut contoh virus Facebook yang dimaksudkan. Harap dapat disebarkan kepada semua rakan-rakan di Facebook!

Bagaimana cara untuk mengelakkan dari virus ini bertindak kepada anda? Mudah sahaja, sekiranya anda menerima video seperti yang ditunjukkan di atas janganlah klik, sebaliknya delete (padam) sahaja bagi mengelakkan anda atau sesiapa yang terlihat video itu dari ter 'klik' dan seterusnya dihantar kepada rakan-rakan mereka. Ingat, bila anda menemui video bertajuk Barack Obama Hillary Clinton - Sex Scandal, jangan gatal-gatal nak klik, tiada video semacam itu, sebaliknya itu hanyalah virus! Sila sebarkan kepada rakan-rakan anda semua..... T.Q

My Heart is Under Constructions.



My was shattered month ago
By a gurl I used to noe as 'B'
But I pieced maself back togetha

n I found YOU, I tot foreva
But YOU said GOODBYE
n left me ere

Now I realised my biggest fear
Coz now I’m breaking at da cracks
Now everything goes black
A s
econd attack
I wish YOU’d take it back

Coz I juz can’t take dat





Dirikuh bukan akuh

http://photos-p.friendster.com/photos/61/72/48332716/1_178375815l.jpg 
Lama sungguh hari berlalu
Hening malam menyiksaku
Bila bersendirian sepi jadi pilu

Kau pergi aku yang hilang
Sedikit pun hidup tak senang
Langit cerah ku renung mendung kelabu

(korus)
Kerana diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Fikiran tak keruan
Jiwa rasa kekosongan
Diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Pulangkan dia ke pangkuanku

 
Yang digemar menjadi bosan
Sukarnya cari ketenteraman
Bila hati bersedih semuanya tak betul

Ku cuba setabah hati melupakan
Dirimu dari ingatan
Tapi semakin dicuba semakin rindu


(ulang korus 2x)

Friday, December 24, 2010

disebalik 24.

awak. awk taw x pe mkna 24 toh? mesti awk x perasan kn!
24 toh byk mkna wak. law dulu tarikh 24 lah wat salu kite gado,
masam masam muka, wat awk mara mara & bwt awk saket aty.
tp suma toh da berlalu wakk. naw kita da x mcm dulu.
sy still egt tarikh 2 wak walau apa pon tjadi!

24 toh bkn sekadar tarikh
24 jugak menunjukkan sy sentiasa egt awkk sbb .....

24 saat mbuatkan sy rindu awk
24 minit juga mbuat sy egt pd awk
24 jam membuat kn 1 hari sy x lengkap tnpa awk 
24 jgak membuatkn perasaan sayang sy bertambah pd awk!

mungkin kini awk da x anggap kita mcm dulu. awk x perlukn sy mcm selalu.
tapi....... sy perlukn awk! sy sentiasa nk awk disamping sy!
tlg jgn tingglkn sy wakk...... ;(

http://pestinaplonk.freeblog.hu/files/sad-face.jpg
i olwes miss u n lOve u darl!

24 - penuh makna

http://www.treehugger.com/24-show-goes-carbon-neutral.jpg 
Kadang kadang terasa cinta itu begitu indah
lebih indah dari sejuta kata kata ungkapan cinta sang perawan
lebih indah dari hakikat sang pencinta
lebih indah dari perjalanan anak seni menuju cita
lebih indah dari jelajah dunia 80 hari 

aku harapkan keindahan cinta itu melebihi segalanya
segala yang ada di muka bumi nyata ini
segala yang aku mampu capai untuk membahagiakan si dia
segala yang aku mampu cari untuk menggembirakan si dia

ku harapkan coretan ini bersama dia di kala duka
ku harap warkah ini bersama dia di kala suka
ku harap tinta ini bersama dia di kala kesunyian
kala ku meniti hari demi hari menuju hari bahagia
aku menanti saat bahagia dengan penuh kesabaran
kepada awak
ini coretan dikala kite memerlukan insan bernama sayang
sayang.....this is what we called love.
 
 
L . O . V . E

sifat sifat aku [betol ker]

Untuk Nikk|B yang lahir di bulan Agustus, berikut ini adalah rahasia bulan kelahirannya :

#1 : * Suka bercanda
#2 : * Menarik
#3 : * Mudah membujuk dan sangat perhatian
#4 : * Berani dan tidak kenal takut
#5 : * Tegas dan miliki sifat kepemimpinan
#6 : * Tahu cara menghibur orang
#7 : * Terlalu murah hati dan egois
#8 : * Membangakan diri sendiri
#9 : ...* Haus pujian
#10 : * Semangat yang luar biasa
#11 : * Mudah marah
#12 : * Marah jika disulut
#13 : * Mudah cemburu
#14 : * Pengamat yang baik
#15 : * Selalu berhatihati dan waspada
#16 : * Berpikir cepat
#17 : * Berpikir mandiri
#18 : * Suka memimpin dan dipimpin
#19 : * Suka bermimpi
#20 : * Berbakat dalam bidang musik, seni, dan pertahanan
#21 : * Sensitif, dalam cara yang kurang menyenangkan
#22 : * Mudah jatuh sakit
#23 : * Cenderung terburu-buru
#24 : * Harus belajar tenang
#25 : * Romantis
#26 : * Mencintai dan menyayangi
#27 : * Suka berteman


yg ak highlight toh ad la siket2 kena ngn sifat ak. HAHA! agx lah.....
law nk taw ye tah tnye mber mber yg rapat ngn ak cmpem die jwb YA!

Thursday, December 23, 2010

KEBAHAGIAAN yG SINGkAT

Malam selalu pendek
Di waktu aku merindukanmu
Kau sentiasa disisi aku
Hingga diriku merasa bahagia
Aku seperti kamu
Menginginkan dan memerlukanmu
Karena aku tak mampu
Selalu pergi jauh darimu

Setia sepertiku
Aku percaya penuh
Kau kan buatku bahagia
Karna cinta tercipta
Datangnya dari dalam hatiku



i . l . o . v . e . y . o . u
dammmnnnn
m . u . c . h ! ! !





Tuesday, December 21, 2010

hati yg kosong


aku mengaku aku kuat gelak . aku mengaku aku selalu main main. aku tahu aku boleh dikatakan sering rasa gembira. aku tahu aku selalu rasa dikelilingi orang ramai.TAPI, TIPULAH kalau aku tak pernah rasa mcm neh. KOSONG. sakit tuh tak sangat. tapi pedih nye siapa yang tahu ? cuma Allah dan si penghidap perasaan ini jeh yg tahu. sungguh !kalau suruh telan pain killer atau pil chik kit tek aunn berbakul bakul pon belom tentu si SANG KOSONG neh pergi jauh jauh. belum tentu doe, belum tentu oke . tibatiba tanpa sebab yang kukuh. tanpa reason yang munasabah. dan juga tanpa penyebab yang menyebabkan.CUMA, terselit perasaan KOSONG neh dalam jiwa....


hidup tak selalunya penuh tawa ria . tak selalunya ada pelangi warna warni. kadang kadang hujan menyimbah. kadang kadang seakan baju direndam yang luntur warnanya. bak kata orang , hidup neh ibarat roda.kejap di atas kejap di bawah. 


p/s : Allah takkan bebankan hamba-Nya dengan apa yang dia tak mampu. kan ?
^_* 

Ku Bukan Aku~~ ^.^



Kerana diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Fikiranku tak keruan
Jiwa rasa kekosongan
Diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Pulangkan 'dia' ke pangkuanku

Yang digemar menjadi bosan
Sukarnya cari ketenteraman
Bila hati bersedih semuanya tak betul
Ku cuba setabah hati melupakan
Dirimu dari ingatan
Tapi semakin dicuba semakin rindu

Monday, December 13, 2010

hati terluka

Marah Bukan Sifatku Ku tidak pernah meminta mu Untuk mengasihi ku Dan apatah lagi mengasihani ku. Tak pernah kau meninggi suara Bila bertanya Keras hanyalah luaranku Lembut tetap di dalam hati Marah habis setakat itu Tak kubiar berpanjangan Biar aku berdiam diri Dengan hati yang remuk redam Kau tak usah lagi bertanya Tak ku bersuara Aku masih mampu tersenyum Walau hati terluka Mungkin hari ini duka untuk aku...

Saat Aku Jatuh Cinta



Allahu Rabbi aku minta izin
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuat lalai akan adanya Engkau
Allahu Rabbi
Aku punya pinta
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh
Allahu Rabbi
Izinkanlah bila suatu saat aku jatuh cinta
Pilihkan untukku seseorang yang hatinya penuh dengan
kasih-Mu
dan membuatku semakin mengagumi-Mu
Allahu Rabbi
Bila suatu saat aku jatuh hati
Pertemukanlah kami
Berilah kami kesempatan untuk lebih mendekati cinta-Mu
Allahu Rabbi
Pintaku terakhir adalah seandainya kujatuh hati
Jangan pernah Kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu…
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu
Amin !

♥ kenape ALLAH temukan kita dengan org y salah ♥




1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..








~ALLAH knows BESt!~♥


p/s ~ bdw i still luv u OKE!


Friday, December 10, 2010

wakk mish u!

tengs wakk bb salu btahan ngn pgai sy!

ad nya awk dsmping sy
mbuatkn hari sy salu ceria!


Jangan Kecewakan Orang Yang Mencintai Kamu

1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya
    hanya ada kamu satu-satunya.


2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap
     menjadi impiannya.


3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu
    merasa berat badan kamu sudah bertambah.


4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.


5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi’,'Selamat Hari Minggu’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain
    lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang
    berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.


6] Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon
    untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.


7] Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu
     sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat
     bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.


8] Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa
    pernah mengungkapkannya. kerana dia menyematkan kata-kata mu di hatinya,berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau
    tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.


9] Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia
    ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya da berjaya.


10] Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon
      untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.


11] Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan
      mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.


12] Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi
      baginya barang itu sangat istimewa.


13] Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung.
      Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.


14] Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.


15] Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran
       yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu. dan jauh dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh
       di mata, jauh di hati?’


16] Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.


17] Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau
      mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.


18] Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika
      kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.


19] Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dgn sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!.
      bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar
      mana permintaan mu.


20].Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS
      dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas
      dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.


21] Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari
      kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.


22] Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak
      pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.


23] Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin
      mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. saat kau pinta dia berlalu,dia pergi tanpa menyalahkan kamu,
      kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

Wednesday, December 8, 2010

love


i luff u sayang!
FOREVER!



talk talk talk talk talk......
think to love...



Friday, December 3, 2010

you know....


sbb sy syg awk sgt sgt!
awk patot tau itu!
sy xkn kehilangan awak.
sy nk awk sentiasa disamping sy.
sy senang bersama awk.
lovee u always darl!


i cant think right!

Apa yang anda buat bila anda tahu member anda tikam belakang anda?
maen belakang pulak dah...apesal x maen depan-depan?baru puas,wakaka! 
*sy tak bermaksud lucah ye di sini*
bila dapat tau kawan sendiri tikam belakang,1stly mesty la rase sakit hati
solution terbaik,lepas ni xpayah la nk BAEK! sgt dengan MANUSIA tersebut!

6 orang di hati anda
♥ abah ♥
♥ umi ♥ 
 ♥ adik ♥ 
♥ nenek ♥ 
♥ saudara-mara ♥ 
♥ rakan-rakan ♥
* ♥ ma luvee <3 ♥

Anda rasa anda comel?
kalau aku jawab soalan ni dengan poyo nye,mesty korang rase nak muntah kan?haha!
secara jujurnye,aku ni bole di kategori an dlm golong *macho2 la! haha
actly biasa-biasa aje OKE!
tp tu pemberian ALLAH,jadi ak bersyukur seadanya

Single or taken?
 erm ak sendri pong tatau ;D
sebenarnye complicated tp kategori yg sebenar2nye single lah,OK? ;)


Blog yang saya suka?
blog pasal bisnes barang menarik,fotografi & blog pasal kehidupan seseorang
dengan ayat selamber & menarik ;)

Adakah bilik anda kemas setiap hari?
 kalau time aku kerja.so bangun pagi,terus mandi,siap-siap & berangkat 
jadinye,cam kapal pecah la pat tidow ak! salu msty ad yg tlg kemas an! TRIMAS wat beliau!,wahaha!
tapi kalau ak sempat memang aku akan kemas an dulu sblm cau & lipat selimut sebelum keluar bilik
& kemas apa-apa yg patut  =P *


Lagu terakhir yang anda dengar
ari lasso-cintailah aku sepenuh haty * muak dah dengar! *tp lyn...


Last text message
celcom street agent  * baru je topup rm 5..last topup : bulan lepas *


Last phone call
semalam : ummi call



Hari terakhir anda menangis
beberapa hari yg lepas tanpa disengajakan* HEHE!


List 5 kaler faveret anda
hijau,oren,purple,biru,hitam,merah


bila kali terkahir YM?
lame da. xegt bile


Game yang anda paling suka?
buat masa ni ; games kt FB! =| *


Anda rasa tag ni best?
best ke??layan je laah..zaass!~


  p/s : dalam haty wa ader taman deeerrr! BTW i luvee u syg. olwez i do!

BOLEY SAYA.........




Thursday, December 2, 2010

xoxo ^__^

 Sometimes, it feels like flying. Sometimes, well, sometimes you just fall. Hard. The thing is, you don't die. You'll be left to experience the aftertaste of the fall. You'll have to stay there like an idiot, and let the pain torment you. Move, and you'll break every bones you have left in your body. That's a terrifically lousy situation to be in, if you ask me.i cant wait to end this pain :(


i badly need a hug! 
Sometimes, it feels like flying


I can’t believe I still love you. You are the most immature person I’ve ever met. I hate that I love you, I wish I could hate you.

LIFE oxox

BEST THINGS IN LIFE =)

 
  1. LOVE :)
  2. Laughing so hard your face hurts.
  3. When everythings works out okay
  4. Taking a drive on a pretty and quiet road.
  5. Hearing your favorite song on the radio.
  6. Lying in bed listening to the rain outside.
  7. Sleeping with a long and comfy t-shirt :)
  8. At the beach with your loved ones
  9. Laughing at yourself.
  10. Singing with your hairbrush in the bathroom.
  11. Laughing for absolutely no reason at all.
  12. Having someone tell you that you're good looking
  13. Laughing at an inside joke.
  14. Friends.
  15. Loving someone unconditionally
  16. Accidentally overhearing someone say something nice about you.
  17. Waking up and realizing you still have a few hours left to sleep.
  18. Kissing
  19. Making new friends or spending time with the old ones.
  20. Having someone play with your hair.
  21. Sweet dreams..
  22. Road trips with friends.
  23. Watching a good movie cuddled up on a couch with someone you love. (hehe)
  24. Making remarks on someone you love
  25. Having your friends send you homemade cookies.
  26. Spending time with them close ones
  27. Seeing smiles and hearing laughter from your friends.
  28. Holding hands with someone you care about.
  29. Hugging the person you love.
  30. Watching the expression someone's face as they open a much-desired present from you.
  31. Watching the sunrise.
  32. Having friends you know you can cry on or talk to about your deepest problems
  33. Passing up that work you sat up all night finishing with a wide smile :)
  34. knowing someone thinks of you.
  35. Falling asleep again after being woken up too early
  36. GOOGLE! 
  37. Spending time with her knowing there's the whole day ahead :)
  38. Getting the best hugs :)

Monday, November 29, 2010

diantara dua tangisan

 
 
AIR MATA ada kalanya penyubur hati, penawar duka dan ada kalanya ia menjadi buih kekecewaan yang menghimpit perasaan dan kehidupan ini.
Tangis adalah basahan hidup. Justeru, hidup dimulakan dengan tangis, dicela oleh tangis dan diakhiri dengan tangis.. Manusia sentiasa dalam dua tangisan.
Tangis adalah basahan hidup. Justeru, hidup dimulakan dengan tangis, dicela oleh tangis dan diakhiri dengan tangis.. Manusia sentiasa dalam dua tangisan.

“Jika kamu tahu apa yang aku tahu nescaya kamu banyak menangis dan sedikit ketawa.”

Menangislah wahai diri, agar senyumanmu banyak dikemudian hari kerana engkau belum tahu nasibmu dihisab kanan atau hisab kiri. Di sana, lembaran sejarahmu dibuka satu persatu, meyemarakkan rasa malu berabad-abad lamanya bergantung kepada syafa’at Rasulullah SWT yang dikasihi Tuhan.

aku xsanggop bila bjauhan dgn mu!

Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang tlah hilang darimu
Yang mampu menyanjungku
Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itupun aku mampu untuk mengenangmu
Darimu kutemukan hidupku
Bagiku kaulah cinta sejati

Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupmu
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah
Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupmu
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah


p/s : memori kita bersama akn ak jadikn knangan smpai bila bila! sbb ak sntiasa myanyangi mu!
maafkan ak syg krn terus mynyngi mu tnpa izin mu!

Tuesday, November 23, 2010

over night ribut kabut

besh melepak ngn kowng! & sowie if ak ad melukakan aty seseorg!
ak insan biasa x dapat menjaga aty semua org! maafkan ak!
ilysdm!
nikk bee <3

Laundry Indra Mahkota

besh lepak sini!
dpt tgk  mamat ensem
& awek2 cun!
HAHA!


neh time laundry  bOperasi!
da taw tutup kul 1030 toh so reti2 lah dtg awl yerk!
neh idok time nk tutup time toh la dtg basuh baju! herrr!






neh 'mak cek' yg akn layan kowang ble kowg dtg basuh baju.
layan cmpem kaw kaw! HAHA!



neh dryer
$3,00 tok kering an baju! 
mang panas r baju kowg. besh pakai bju panas panas neh!
xcaye moh dtg laundry neh. cmpem pueh aty!





neh plop mesih basuh yg ada kt laundry toh!
baju kowang lagi cuci r dari basuh mesih kt uma!
caye lah!!!


p/s : saje nk promot laundry yg ak wat part time!
HAHA part time la sgt yerk! pada member member yg berada di area im toh law malas nk basuh baju dtg la SMART LAUNDRY CONCEPT.
Hanya 1jam baju kowg da kering! xsampai $10 pown kowg nk basuh baju.
x kire lah kain baju jowg toh 4 kg kew 8 kg kew ak pasti x samapai $10!
moh la ramai ramai!



Monday, November 22, 2010

CUKUP INDAH

" Hanya kerna kau yang cukup indah
Untuk dimiliki dan untuk dicintai
Ku tahu kau mahu ada di hati
Untuk didampingi untuk disayangi

Tiada yang lain selain dirimu
Kekal tinggi di hatiku
Tiada pengganti yang mampu ku cari
Yang secantik diri kamu
Cinta ini untuk dirimu
Rasa ini untukmu "...


Sunday, November 21, 2010

Soalnye Haty!

suara... dengarkanlah aku apa khabarnya pujaan hatiku... Aku disini menunggunya.. Masih berharap di dalam hatinya.... Suara dengarlah aku apakah aku slalu dihatinya... Aku masih menunggunya... Masih berharap di dlm hatinya... :"( rndu dye...

[biakan ia pergi mecari sinar yg baru]

naw semua dah berlalu.
tinggal kenangan ;)
kalau ak di beri kesempatan
ak nk jge die lbey baik dari sbelum neh.
tapi sume toh da terlambat.
& ak pown da x bole rapat sgt dgn die.
bdw ak ucap an trima kaseh sbb salu ad dgn ak smpi skunk..

"awk,awk syg sy?        [x]
awk pelu an sy?           [x]
akn ade kesan if sy xde dgn awk nty?     [x]
smpai ble awk pelu an sy?                      [??]
awk epy ngn sy?          [x]
awk nk besama sy?     [x]
awk mahu an sy bsama awk?                [x]
yg penting sakly sape sy pd awk slame neh?? "    [ kwn biase jew kott!]

agx2 ape jawapn awk ble sy tnye awk soklan cmtoh nty??
msty semua jawapn awk TIDAK!
n las skly jwapan awk kita hanya lah kawan biasa...
hampeh! x__x  mailto:#$@!*+&%@# blurr


p/s : untuk km0o wahai cinta dlm hty ku.. :"( .. Cinta yg xkn prnh aku mliki... Mgkn utk slamenye.. Tp aku msih setia mnggu... Dan trus mnggu.. baby i will Miss U damn much..! ily forever!

Wednesday, November 17, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA UOLS!


first skly ak ucapkan selamat hari raya aidiladha buat family ak kt kg!
rindu kot kt adeq2... ;( time ak x beraya kt kg jew family ak wat mkn sodap2 kt kg...
ishh jelez tol ak!
& pada member member ak yg MULIA or yg x MULIA! selamat hari raye uols!

raye nek berjalan jgak ak ke rumah mmber mmber, law kt kg cmpem ak terperap kt uma jew, mlyn kerenah adeq adeq! heerrr.....

ak jgak nk ucap an terima kaseh pada mereka mereka ini.....
terutama skly pd bella coz kasi ak beraya dgn family die.
& thankz pd acik ngn kak aton coz sudi menemani ak ke mentakab.
syok berjalan jao ngn kowg. mcm mcm lawak yg belaku lam keta td..
thankz jgk pd dila melayan kerenah kami time di rumah awk ptg td.
pelik pelik jew kami nk mkn an... me kaseh yerk yunk!

so tuh jew lah serba sedikit hal rineh.. xde yg menarik nk di kongsi an ngn awk sume..
ak nk ucap kn SELAMAT HARI RAYA jerk.... fullstop!

p/s : wakk, sy mtx maap coz spjg kua ngn awk td sy uat muke jew.. sy terase kott ngn stment awk td! sy xnk dgr nme nme tersebut! agx myakitkn hati. & sy pown x taw smpi ble sy mcm nie. sy mntx maap wak coz teros mynyngi awk.. but i still luff u darl! olwez i need u! plz dont let me alone!

Monday, November 15, 2010

Birthday gurl

hey yunk! happy birthday..
neh kek & hadiah dari sy... HEHE!



it's your birthday, love.
i will always love u hunny!
u make me so happy...
i love u so much!!!

To The LOVE Of My Life
HAVE A HAPPY BIRTHDAY! <3
[NABILA DHANIA MOHD ROSLY]

miss u darl!

hope we can together forever!!
miss n love u! i will olwes do luff u hunny!

Friday, November 12, 2010

situasi yang memilukan!

Salam 1 Malaysia 

mengisahkan ape yg berlaku dalam hidup ak pd hari ini!


sepatutnye hari neh mnjadi hari yg bhgia buat ak tapi melapetaka datang melanda..
bak kata pepatah jangan disangka panas hingga ke petang.............[lu pk lah sendiri]

tah ape malang nye ak rineh. sesangat lah sedey dgn sikap beliau.
ye ak taw ak sape sekadar menumpang kaseh pada keluarganya,
menumpang harta dirumahnya, ak menumpang segala gala nya dengan beliau.
ak sgt thutang budi dgn keluarganya dan dirinya.
Hari neh dia mula mngungkit semua yg die korban kn untuk ak.
die luahkan ape yg die xpuas aty tntg ak,
die mula maki maki ak sepuas aty ny,
die mula mara mara tanpa memikirkan perasaan ak,
ak kuatkan semangat, taknak menagis depan kawan kawan ak,
taknak nmpak lemah disebabkan beliau.

besar sangat ke salah ak??
ak dh mintak izin nk kua, cakap ak dimana, btaw ap yg ak bwt..
tapi die masih x paham ak. dan x cuba nk phm ak.
die tahu pgorbanan die utk ak xpenah pk sal ak,
ape yg ak bwt untuk die, ape pgrbanan ak utk die.


dah 3 bulan ak bertahan dengan perangai die,
aku bertahan selagi ak mampu!
ak mampu bertahan sbb ak sygkan die,
ak buta disbbkn syg ak utk die!
argh ak tension....

ayt die - AKU TAK PAHAM KENAPE SESETENGAH MANUSIA NEHH TAK SEDOR DIRI. DAH TOLONG BANYAK SANGAT PUNG MASEH NAK BUAT TAIK. PLAK TUH, MENYUSAHKAN LAGI ADA!! ~~

sgt2 melukakan hati ak!
ye ak penumpang rumah ko!
ak myusahkan ko. ko bkn risau ak ko risaukan MOTOR!
myb nyawa MOTOR lg pnting dari nyawa ak..
berharga nya nyawa moto itu.....

ayt kwn ak - ko neh syik pk sal die nape? ko pk die, ad die pk sal ko? pasal idop ko, sal susa senang ko, ad die pk??

ak xtaw ape harus ak lakukan..
ak nk jage aty kawan kawan ak. salah kew ak tolong kawan ak tgh susa??
time ak susa dowg yg tolong.. tibe mase ak tok bls blik.
dsbbkn balik lmbt ak kena maki, kena marah.
sume kesalahan yg lalu diungkit.
sume diambil kira...
wajar kah die bwt ak mcm LAHANAT??
xguna solat cukup 5 waktu law hati masih lg sama macam dulu!
perangai lebey kurang jew...
die yg patut insaf bkn nye ak....
ak taw ap yg ak lakukan....


buat beliau ak hargai saat kita bersama, saat kita gadoh, saat kita susah, saat kita bergembira, saat kita
melakukan pelbagai aktiviti mgisi masa bersama.
thankz sgt2 sampai bila2 sy x lupa...
sbb awak sy jd bgini..
awk x nmpk pgrbanan sy.. sy xkesah.. bia lah sy yg mgalah jika itu yg awk mau dan dapt mghappy kn awak...




P/S : SY DA BOSAN HIDUP MACAM NEH!
ARGH.... AK XNK SAKITI HATI SIAPA2 DAN AK X DAPAT NK MENJAGA HATI SEMUA PIHAK! TOLONG JANGAN LAYAN AK SEBEGINI!! JIWA AK X SEKENTAL DAN SEKUAT BATU!

Wednesday, November 10, 2010

AKU R.I.N.D.U insan ini!!!

 
baby hyqal!
deq! miss u!


family kuh!
babah & my adeq adeq!


 
my dier!
miss u sys!


rineh mood ak xbape betol kot.......
aku rindu pada mereka mereka yg penah hadir lam hidup ak!!!
thankz menceriakan dan menghuru hara kn hidup ak!
kerna kamu ag masih disi neh....
mgimbau kembali kenangan lalu!





P/S : awak, sy lg rindu kn awk sbnrnye..
tp sy x berani nk post gmbr awk!
miss & luff u alot!


Tuesday, November 2, 2010

c.i.n.t.a AWAK

Saya cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi saya mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Jangan melihat kepada kecantikan kerna ia akan lapuk ditelan usia, jangan kejar kemewahan kerana ia akan susut ditelan masa. Apa yang kekal….? hanyalah kecantikan hati seseorang....

Mimpikan apa yang anda inginkan, pergilah ke mana-mana yg anda ingin tuju dan jadilah apa yg anda inginkan kerna anda hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin anda lakukan.

"Cinta takkan datang kalau tidak dicari"

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan karena perginya tanpa berkata lagi.

Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu, janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja…. Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup... Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang, setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya, janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja… Karena ia akan terluka oleh kenangan bersamamu, dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu…

Sunday, October 31, 2010

badil! i love u!

if u drop me
i will break
if u hold me
i will shake
if u need me
i will hurry
if u don't call me
i will worry
if u hurt me
i will cry
but
if u leave me
i will die
u always in my
mind,blood,thingking also in my breath!!
i love u ****!!!

Friday, October 29, 2010

Allah Always Luff U

Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia....
Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha.

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih....
Allah SWT sudah menghitung air matamu...

Ketika kau fikir bahwa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu sterasa berjalan begitu saja...
Allah SWT sedang menunggu bersamamu.

Ketika kau berfikir bahwa kau sudah mencuba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi...
Allah SWT sudah punya jawabannya.

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau merasa tertekan...
Allah SWT dapat menenangkanmu.

Ketika kau merasa bersendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk...
Allah SWT selalu berada disampingmu

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang…
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya
dan Dia telah menciptakan seseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.

Ketika kau merasa bahwa kau mencintai seseorang, namun kau tahu cintamu tak terbalas...
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu dan Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu.

Ketika kau merasa telah dikhianati dan dikecewakan....
Allah SWT dapat menyembuhkan lukamu dan membuatmu tersenyum

Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak-jejak harapan 
Allah SWT sedang berbisik kepadamu

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucap syukur....
Allah SWT telah memberkahimu

Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjub...
Allah SWT telah tersenyum padamu.

Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi....
Allah SWT sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu

Ingat dimanapun kau atau kemanapun kau menghadap....
Allah SWT Maha Mengetahui.