Wednesday, January 26, 2011

ROKOK

Rokok adalah teman yang aku sayangi di kala aku diserang kebodohan mengenangkan 'DIER' yang degil! keras kepala! suka merajuk dan tak mahu melayan panggilan telefon untuk aku meminta maaf. Rokok adalah teman ketika aku buntu memikirkan masalah yang tak diundang melanda OTAK!. Ahh!! Aku buntu nak cari duit lebih tapi di saat aku buntu dan keserabutkan jiwa aku bakar sebatang rokok lagi. Bodoh ke aku?? Tidak arg!! Aku bukan buta huruf dan boleh membaca dengan jelas bahawa ‘rokok itu membahayakan kesihatan’ tertera pada kotak rokok dengan jelasnya. 

 

Tolong jangan pisahkan ‘teman baik‘ aku!! Rokok!! Rokok!! dan Rokok! Buatkan aku teringat satu pantun mengenai ROKOK yang popularnya seantero dunia.


I am PETER STUYVESANT

I have two friends, BENSON and HEDGES

I came from the city of MARLBORO,

In the SALEM high country

I always carry a MILD SEVEN

I rode on a WHITE HORSE

Going to KINGSWAY in KENT

It was LUCKY STRIKE I fell in love

With the daughter of MASTER DUKE

Her name was YSL

We got married by PERILLYS, the priest

We checked in at the house of DUNHILL

And booked into room number 555

I laid her on the bed made of GOLD LEAF

I played with her two MATTERHORNS

When I poked in my ROTHMANS KING SIZE

She cried in delight, “You are a ROUGH RIDER!!!”

You are riding like a mad CAMEL

When I asked her if she is satisfied

She answered “I want MORE!!!”

Then suddenly she turned around and asked me if I want to

enter her GUDANG GARAM.

She said… depan belakang

Barula puas....,

Hua..Hua..Hua…. Tengok,faymes kan ‘kekasih’ sy ni.. Bertambahhhhhhh syg la sy..
Bodoh kan post ni?? Memanglah, di kala kebodohan menyerang aku nyalakan sebatang rokok lagi.....

perghhhh...............



No comments:

Post a Comment